18. mars 2008

Se! Jeg hekler





I mars valgte jeg å hekle de engelske pulsvantene; Feminine Wristwarmers.
Jeg heklet dem av Noro, Silk Garden som er tynnere enn originalgarnet. Jeg valgte derfor heklekrok nr 6. La opp 20 masker i stedet for 16. Selve "vrangborden" er kortere, mens "vifta" er lengere... Kutta også den siste pynteomgangen for da sto "vifta" rett ut.
Ja ja, dette var sikkert enkelt å forstå :)















-------
I have crochet; Feminine Wrustwarmers.
I crochet this in Noro, Silk Garden with a hook size 6. I started with ch 20, instead of 16. The wrist is shorter, but the "wider" part is longer. And I did cut the last round.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så flotte de ble i NORO! Jeg har også heklet dem, så forklaringen din var helt forståelig.Jeg gjode noenlunde det samme som deg, startet også med 20 lm.

Elisabeth Augusta sa...

Hei! Jeg følger jo med på maleribloggen din, men har visst ikke vært her før. Fine pulsvanter i lekkert garn. Jeg har klart å holde meg unna alonger så langt i år. Spørs om det holder året ut. Mye annet kjekt her i bloggen din også, men maleriene er en klasse for seg. God påske til deg!

Lillian sa...

Heisann! Her var det jammen mye flott! Lekre heklede ting, og flotte malerier! :) takk for titten!
Klem fra Lillian

LivM sa...

Skal si at du er kreativ på flere fronter. Flotte pulsvarmere!